Pages

måndag 6 juli 2009

Livet som arbetslös!

Vad ska man säga om livet som arbetslös?

Jadu väntan och väntan man känner sig duktig varje gång man söker ett jobb och hoppas att dom ska höra av sig ibland känns det som att hoppas för mycket finns det något hopp?

Men man är inte ensam om att vara arbetslös tror faktiskt att Sverige kommer att nå en halv miljon arbetslösa människor.

Jag satt och kolla på den där politik veckan på Gotland på tv vet inte varför men tyckte det var intressant.

Men fick man något nytt av dom nej det fick man inte dom bara bråka med varandra vilka som hade bra förslag så det kändes verkligen som att se ett ungdomsbråk!

Jag lutar mest åt det rödgröna en mot det andra så jag vill byta bort denna makt vi har nu.

En då tror jag att dom flesta i min ålders grupp kommer säkert rösta på piraterna men jag vill ha lite mer en fri nedladdning.

Men nu kommer dom flesta men lilla du har du inte hört att dom i makten vill in skaffa mer lärlings plaster och mindre lön till dom unga på sina arbetsplatser så dom kan få jobb i stället för att sitta hemma.
Så låter det ungefär från makten sida.

Men nej tack!

Men hallå jag vill inte särbehandlas för jag är ung jag har rätt att ha samma lön som dom där andra på jobbet!!

Visst jag vill jätte gärna gå som lärling och sen göra gesäll brev men dom flesta lärlings platserna är på byggen och svets och jag vill ha det genom hantverk så fixa mer såna lärlings plaster så blir jag nöjd.

Kanske har fel har inte följt politiken så bra men det var mycket det dom snacka om på Gotland.

Men ska inte deppa för jag är arbetslös men det finns många ungdomar som gör det och ger er en tanke förstår er på ett sett!

Men slutligen jag söker vidare har tagit en lite paus för att få energi tillbaks så man orkar söka fler jobb.

Men en sista tanke vet ej som är värst vara gammal och inte ha något att göra eller vara ung och inte har något att göra blir att tänka på.

Blir mitt andra inlägg på den nya blogg tror det visst blev till en början en åsikts blogg från min sida.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Sample Text

 
Blogger Templates